bvl image

Een groot volume met een compacte afmeting

De nieuwe voermengwagen V-MIX Plus 32-3S

Een nieuw model voor het jubileum: Sinds precies 20 jaar biedt de firma Bernard van Lengerich Maschinenfabrik GmbH & Co. KG (BvL) voermengwagens met drie mengvijzels aan. Nu komt met het model V-MIX Plus 32-3S een nieuwe uitvoering op de markt. Deze biedt met een inhoud van 32 m3 niet alleen een groot mengvolume, maar tegelijkertijd ook een compacte afmeting. De mengwagen heeft namelijk als basis een slechts 2,20 m brede bodemplaat en is zodoende beschikbaar vanaf een totale breedte van 2,27m.

Daardoor is hij ondanks zijn volume zeer wendbaar en past ook door smalle doorgangen. Door de compacte bouwwijze kan bovendien ook een toelating voor de openbare weg met schuif aan beide kanten worden verkregen zonder dat hiervoor een speciale vergunning is vereist. Het standaard uit 4-geveerd tandem-asaggregaat zorgt bovendien voor uitstekende rijeigenschappen.

De relatief smalle vorm van de kuip maakt van de mengwagen bovendien een buitengewoon soepel lopende en efficiënte machine.

De machinebouwers uit Emsbüren vullen hiermee een lacune in de productreeks compacte mengvoerwagens met drie mengvijzels met een bodemplaatbreedte van 2,20 m: Naast de 32-3S zitten de uitvoeringen met 30 (30H-3S) en 34 m3 (34-3S) in het assortiment.

Net als bij alle voermengwagens van de firma BvL zijn er natuurlijk ook voor deze mengwagens met drie mengvijzels klantspecifieke uitrustings- en accessoire-opties, zoals kuipvoeringen, verschillende mengvijzelvarianten, diverse uitworpopeningen, weeg- en camerasystemen of ook elektrische bedieningsunits.

In de reeks voermengwagens met drie mengvijzels zijn bij BvL bovendien de iets bredere uitvoeringen met een inhoud van 30 tot 40 m3 alsmede de extra krachtige Giant-uitvoeringen verkrijgbaar met een volume tot 46 m3.

Onze downloads voor u

DOWNLOADS VAN PERSBICHTEN