Fütterungskompetenz auf Space und Sommet

BvL presenteert

OMVANGRIJKE VOERCOMPETENTIE OP SPACE EN SOMMET

Uitgebreid advies voor individuele voeroplossingen – eindelijk weer persoonlijk en met machines ter plaatse

"Voor mij gemaakt" – dat is het overkoepelende motto volgens welk de Duitse fabrikant voor voertechniek in alle opzichten werkt. Hierbij staat het persoonlijk contact met de boer op de eerste plaats. De situatie op het bedrijf wordt zodoende eerst samen individueel bekeken en afhankelijk van de ruimtelijke situatie, de omvang van de kudde en de voederfilosofie wordt een ideale oplossing uitgewerkt.

Het gevarieerde en modulaire BvL-assortiment van de V-MIX-serie maakt een voeroplossing mogelijk voor kuddes van 20 tot bijna 400 dieren. Naast de variabele bakvolumes zijn de voermengwagens uitgerust met één, twee of drie mengvijzels. De vijzels als hart van elke voermengwagen zijn al naar gelang de voerstructuur ook verkrijgbaar in drie verschillende uitvoeringen. De verschillende doseervarianten worden extra variabel aangepast aan de voertafel en variëren van doseeropeningen aan alle zijden tot zij-elevatoren en individueel geconstrueerde afvoerbanden.

De getrokken voermengwagens kunnen naast de klassieke niet zelfladende versies in de zelfladende versies ook worden uitgerust met een snij-inrichting en laadklep. Zo kan de veehouder met slechts één machine laden, mengen en voeren. Hetzelfde principe volgen de verschillende modellen zelfrijdende voermengwagens van de V-MIX Drive. Compact en wendbaar: Dat zijn de sterke kanten van de zelfrijdende voermengwagen van BvL. De compacte afmetingen en de geringe asafstand maken een draaicirkel mogelijk van 4,5 m. Hiermee is het manoeuvreren van de zelfrijdende voermengwagen V-MIX Drive ook mogelijk als er heel weinig ruimte is. Met de gepatenteerde structuurvijzel van BvL haalt de veehouder het beste uit het voer - krachtig, efficiënt en voorzichtig, en tijdens het laden al behoedzaam. Daardoor is het voer ideaal voor een eersteklas en structuurrijke TMR.

Naast voertechniek biedt BvL een uitgebreid dienstenpakket op het gebied van instrooi- en uitkuiltechniek. Zo kan de V-COMFORT Turbo stroblazer aan de voor- of achterkant van vrijwel elke voermengwagen worden gemonteerd. Het unieke "air flow-principe" maakt een krachtige uitworp van het stro met een werpwijdte tot 25 m en tot 320 kg stro per minuut mogelijk. Met behulp van de verschillende kuilvoersnijders kan door schoon snijden een hogere voerkwaliteit en een betere melkopbrengst worden bereikt. De hoge prestaties en het geringe onderhoud maken ze het dagelijkse werk van de boer makkelijker.

Zowel op de vakbeurs Space in Rennes van 14 tot 16 september 2021 en op de "Sommet de l'élevage" in Clermont-Ferrand van 5 tot 8 oktober 2021 zal BvL een selectie van het brede assortiment voermengwagens en ander toebehoren voor de moderne voedertechniek presenteren. Speciaal hoogtepunt op de beide beurzen: De groot-volume-voermengwagen met 3 vijzels V-MIX Plus 33-3S wordt live gepresenteerd. Daarnaast kunnen de bezoekers ter plaatse de zelfladende voermengwagen V-MIX Fill 13-1S LS met aangebouwde stroblazer op beide beurzen in detail bekijken. Bovendien verheugen de BvL-adviseurs zich erop om eindelijk weer eens in persoonlijke gesprekken met de boeren de telkens individuele voertechnische oplossing onder het motto "Voor mij gemaakt" uit te kunnen werken.

Unsere Downloads für Sie parat

Downloads zur Pressemitteilung