Gerade Anschnitte dank neuem Neigungssensor

Een rechte uitkuilsnede dankzij de nieuwe

KANTELSENSOR VOOR KUILVOERSNIJDERS

De kantelsensor V-CONNECT Cut Control zorgt voor een rechte uitkuilsnede met de kuilvoersnijder – ook bij hoog kuilvoer. Kuilvoersnijders behoren al decennialang tot het assortiment van Bernard van Lengerich Maschinenfabrik GmbH & Co. KG (BvL) in Emsbüren. De verschillende apparaten zelf - van de efficiënte V-LOAD Cutter Topstar tot aan de Master-serie voor XXL-kuilvoersnedes - alsmede het toebehoren werden continu verder ontwikkeld.

Nieuw in het assortiment is de kantelsensor V-CONNECT Cut Control. Dit accu-aangedreven toebehoren kan gemakkelijk aan de kuilvoersnijder worden vastgeschroefd. Het doel: de kuilvoersnijder altijd recht in het kuilvoer laten snijden. Dat ontziet de kuilwand en ook het apparaat zelf. Want een verticale uitlijning van de kuilvoersnijder tijdens het werk is belangrijk om de kracht gelijkmatig over de snijbeugel te verdelen en zo een langere gebruiksduur te garanderen.

Als de kuilvoersnijder juist verticaal is uitgelijnd, wordt de kantelsensor tijdens het inschakelen automatisch gekalibreerd. Het ledlampje brandt van boven tot onder groen. Als de kuilvoersnijder naar voren of achteren helt, gaat het groene lampje uit en brandt in plaats daarvan geel/rood. De gebruiker ziet dit en hoe hij de kuilvoersnijder weer moet positioneren.

De gevoeligheid van de V-CONNECT Cut Control en dus ook de grootte van de hellingshoek kan in de box worden ingesteld. De box is spatwaterdicht en heeft een accubesparende stand-byfunctie.  De V-CONNECT Cut Control voldoet hiermee aan de hoge BvL-eis optimaal bestand te zijn tegen het dagelijks gebruik in uiteenlopende bedrijven.