App voor de Dairy Feeder nu ook in nieuwe instapuitvoering, de

"Dairy Feeder Go"

Het voermanagementsysteem V-CONNECT Dairy Feeder van BvL is er nu ook in een uitvoering voor bijna iedereen – en deze is voortaan bij nieuw bestelde machines zelfs gratis. De voergegevens in een oogopslag paraat – dat is van oudsher het doel van het digitale V-CONNECT Dairy Feeder voermanagement van de firma BvL. Al enkele jaren is er voor dit systeem ook een bijpassende app. Op tijd voor de EuroTier in Hannover brengt de machinebouwer uit Emsbüren een nieuwe instapversie van deze app uit: Dairy Feeder Go. Voor klanten, die voortaan een nieuwe voermengwagen bestellen, wordt deze gratis meegeleverd.

Bij de instapversie van de Dairy Feeder voert de klant na de registratie in de gratis app zijn diergroepen, voercomponenten en rantsoenen in. Tijdens het voeren kan hij de voergegevens, dus de gewenste hoeveelheid van de afzonderlijke componenten van de receptuur, geleidelijk laten weergeven. Verandert hij de hoeveelheden van de afzonderlijke voercomponenten, het aantal dieren in de groepen of het totale rantsoen, dan kan hij dit direct in de app invoeren. De gebruiker heeft bovendien de mogelijkheid op de geladen hoeveelheden voer in de app in te voeren.

Als het voeren is voltooid, dan kan de nauwkeurigheid van het voeren van de ladingen – dus een vergelijking tussen gewenste en werkelijke hoeveelheid – ook als rapport worden weergegeven. De veehouder kan eveneens het laadplan, een soort "digitale voerbon", laten weergeven en eventueel afdrukken. Hierop ziet hij een overzicht van de rantsoenen. Omdat het bij Dairy Feeder Go om een standalone oplossing gaat, zijn er geen speciale eisen aan de weeginrichting van de mengwagen. Zodoende staat een gemakkelijke instap in het digitale voermanagement niets in de weg.

Informatie over onze digitale oplossingen voor het dagelijkse voeren - voornamelijk ook over de upgrade-versies van de V-CONNECT Dairy Feeder - geven wij u graag persoonlijk op de EuroTier-beurs dit jaar in Hannover; Onze stand: hal 27 stand G16.