BvL: Fangmagnet an Mischschnecke nun noch stärker

Met meer dan dubbel zo sterk magneetveld als zijn voorganger

BVL: VANGMAGNEET AAN MENGVIJZEL NU NOG STERKER

Vreemde voorwerpen in het voermengsel zijn niet alleen een ergernis, maar kunnen ook de gezondheid van de dieren ernstig in gevaar brengen en de voerapparaten beschadigen. Daarom worden in de voertechniek vaak magneten gebruikt, waaraan metalen vreemde voorwerpen zich verzamelen, zodat deze de dieren niet meer via het voer bereiken.

Bernard van Lengerich Maschinenfabrik GmbH & Co. KG (BvL) biedt al geruime tijd deze speciale magneten voor vreemde voorwerpen aan, die rechtstreeks op de mengvijzels in de voermengwagen worden gemonteerd. Onlangs is aan het assortiment toebehoren van het familiebedrijf uit Emsland een sterkere magneet voor vreemde voorwerpen voor de voermengvijzels toegevoegd. Zijn magnetisch veld is meer dan dubbel zo sterk als dat van zijn voorganger, dankzij twee geïntegreerde, doorlopende magnetische platen. Dit maakt de magneet extra effectief in gebruik. Bovendien is de magneet zeer robuust en ook waterdicht door een gelaste roestvrijstalen behuizing. Dit heeft overigens geen invloed op de soepele loop van de mengvijzel.